Kunst & Cultuur

Op creatieve wijze samen aan de slag gaan. Bij de activiteiten van Kunst & Cultuur gaan de leerlingen op beeldende wijze met hun fantasie aan de slag en komen ze in aanraking met diverse culturele aspecten.

Artistieke Wiskunde

Groep 7/8

In deze lessenserie gaan we vooral in op de visuele, geometrische aspecten van de het beschrijven van de wereld, wat is bijvoorbeeld symmetrie? En hoe pas je een bepaalde regel toe om een (regelmatig) beeld te creëren? Er komen een aantal principes aan bod maar het is geen rekenen! De leerlingen leren een passer en een liniaal te gebruiken. Maar ook optische illusies, perspectief en  wat een möbiusband is komen aan bod. 

Creatieve Wiskunde

Groep 3 t/m 6

In deze lessenserie gaan we op creatieve wijze vooral in op de visuele, geometrische aspecten van de het beschrijven van de wereld, wat is bijvoorbeeld symmetrie? En hoe pas je een bepaalde regel toe om een (regelmatig) beeld te creëren? Er komen een aantal principes aan bod maar het is geen rekenen. De leerlingen leren bv een passer en een liniaal te gebruiken. Maar ook leren ze over optische illusies en hoe je allerlei verschillende soorten sterren kunt tekenen.

Knutselkunde

Groep 1/2

Op speelse en creatieve wijze zijn de leerlingen met diverse basisbeginselen van wiskunde en rekenen bezig. De leerlingen worden geprikkeld en uitgedaagd. Door middel van spelletjes en leuke, creatieve opdrachten worden de leerlingen gestimuleerd een aantal fundamentele aspecten van tellen, rekenen en meetkunde te ervaren. De leerlingen gaan tellen, werken met vormen en hoeveelheden. Ze maken bijvoorbeeld een symmetrisch gaatjeskleedje, een olifant van verschillende vormen en een bouwtekening van een eigen bouwwerk.

Muziekmakers

Groep 1 t/m 8

Samen zingen, muziek maken en luisteren... Speel met muziek, leer verschillende ritmes en zing lekker mee. In deze lessenserie komen de leerlingen veel in aanraking met muziek, op verschillende manieren. Ze leren te luisteren naar muziek, en ontwikkelen hun maat- en ritmegevoel. Ze werken samen om muziek te maken.

Graffiti

Groep 5 t/m 8

Tutti Talent Graffiti

Inhoud van de activiteit:
Legaal aan de slag met Graffiti! We besteden aandacht aan het ontstaan van graffiti en welke technieken er zijn. De leerlingen leren omgaan met kleurcontrasten, schaduw en licht. Ze maken een canvas met hun eigen alias erop. De leerlingen gaan aan de slag met verschillende tekenmedia, zoals stift, potlood en verfstift. Ook wordt er op een paneel gespoten met spuitbussen. En er is aandacht voor het uitbreiden van de woordenschat met nieuwe woorden (perspectief, compositie ect). In de laatste les worden de tekeningen, het canvas en het paneel voor belangstellenden tentoongesteld.

Crea Maxiclub

Groep 5 t/m 8

Tutti Talent Crea-Maxiclub

Inhoud van de activiteit:
In deze creatieve serie gaan de leerlingen op verschillende manieren creatief aan het werk. Zo gaan ze aan de slag met het maken van een houten trekpop en een vilten knuffel. Tijdens deze lessen ontwikkelen de leerlingen op een creatieve en educatieve manier hun motoriek, taal en wiskundige vaardigheden. De leerlingen doen kennis op van verschillende handwerktechnieken. De fantasie wordt geprikkeld en gestimuleerd. Iedere les wordt naar een eindproduct toegewerkt.

Crea Miniclub

Groep 1 t/m 4

Tutti Talent Crea-Miniclub

Inhoud van de activiteit:
In deze creatieve serie gaan de leerlingen op verschillende manieren creatief aan het werk. Zo maken ze bijvoorbeeld fantasievriendjes van foamklei. En een ontwerp voor op een tas, dat ze vervolgens met textielstiften erop kleuren. Tijdens deze lessen ontwikkelen de leerlingen op een creatieve en educatieve manier hun motoriek, taal en wiskundige vaardigheden. Iedere les wordt naar een eindproduct toegewerkt. De fantasie wordt geprikkeld en gestimuleerd.

Magische Goocheltrucs

6 t/m 8

Tutti Talent Goochelen

Inhoud van de activiteit:
Een kennismaking met goochelen en de technieken en vaardigheden die bij goochelen aan bod komen. Vanaf de eerste les worden er trucs aangeleerd. Er is sprake van herhaling en uitbreiding van de trucs. De motorische- en/of sociaal/emotionele ontwikkeling van de leerlingen wordt verbeterd. Het opdoen van een positieve ervaring (in een groep) en het verbeteren van het zelfbeeld en zelfvertrouwen van de leerlingen is belangrijk. Na de lessen kunnen de leerlingen iets wat veel anderen (nog) niet kunnen. Tevens is er aandacht voor taal, rekenen en sociale vaardigheden.